Helgens cachande....

Helgen har varit blandad, caching, shopping, fixa hemma, tvätta bilen....har hunnit med en massa. Ett par cachingäventyr blev det med.

Lördagsmorgon och med bilen till Umeå tillsammans med min sambo, ke80 (Katratina). Vi skulle på stora Noliamässan men jag hade förvarnat att vi skulle göra en avstickare till Gladaberg och ta Stah54´s cache Gediget Arbete. Han har varit på mig flera gånger att jag inte har varit och tagit den så nu var det dags. Då det var mest stigar markerade fram mot skatten så var vi lite lur på om vi skulle ta oss nog nära med bilen men det visade sig att det gick bara fint. Parkerade ca 100 meter och sen var det stig fram till en genomgång i järnvägsbanvallen som var av den gamla ståtliga slaget. Det var exakt uthuggna stenar som formade en grotta för en lite bäck att passera.

På med stövlarna, som av bara farten hamnade på fel fot och sen in i grottan. För lite ficklampa som jag fick ta omtag. Vattnet forsade på bra i grottan så det nästan gick över skaften. Men ett 10-tal meter inne och skatten var hittade, ut och loggade sen tillbaks in igen. Filmade lite så jag ska kunna göra en lite filmsnutt av det hela.

Efter dagen i Umeå och allt mässakollande så tog vi ytterligare en cache på vägen hem till Lycksele. Hembygsgården i Vindeln fick ett besök av oss och det var ke80 som fann cachen före mig.

Väl hemma i Lycksele och min kära dator så fann jag att det kommit ut 4 st nya skatter i närområdet, 2 av dom var loggade av en återvändande RabarbaPapa som är i stan på besök......2 var ologgade. Laddade gps:en och iväg i högsta fart. Väl framme vid Ljummarstenen i Kattisavan så visade sig att jag var FTF, först att hitta. Lite förvånand blev jag allt. Filmade även lite här.

Sen vidare till Granseleavan och en hängbro som även den fått en cache av Stah54. Jag hade även varit där för någon vecka sedan och rekat men jag hann inte först med att placera ut en cache där. Fick leta ett bra tag för den var lurigt gömd och det var till att använda alla sinnen innan jag fick ögonen på den. Även här var jag FTF och jag fick mig en trisslott, ett signum som Stah54 oftast har som FTF-pris i sina cacher. Även här blev det lite film.

Vidare till Bålforsen och cacherna "Hoppas att dammen håller" och "Gediget Arbete #2". Här visste jag att jag inte skulle bli FTF så det var ingen brådska. Hittade båda skatterna relativt snabbt. Solen var på väg ner och glänste vackert över Umeälven. Körde förbi hos DR Sachs som bor i Bålforsen men han var inte hemma....annars var det ju läge för honom att vara först.

Idag, söndag har jag suttit och jobbat med att redigera filmerna som jag tog under gårdagen. Har ett nytt program, Pinnacle Studio Plus vers 12. Får bättre och bättre kläm på hur man jobbar med programmet så snart borde man väl få till en film att lägga ut på YouTube och annat lämpligt ställe.

Var även en tur mot cachen Magdalenastigen, har provat den förut men cyklade omkull den gången och bröt av antennen. Det är en flerstegsmulti men jag har mina aningar var slutcachen är så ikväll tänkte jag att jag kör dit direkt så sparar man ett par km skogsvandring som man nästa gjort redan. Iklädd Foppaskor, utan sprumpor, shorts och t-shirt så insåg jag att jag var en läckerbit för alla myggor som var ute i skogen. Det gick inte många minuter förrän jag var genomborrad av ett gäng sugande bestar. Fick vända tillbaka till bilen när jag insåg att jag var fel ut. Det blir nog till att ta den "riktiga" vägen men rätt kläder för ändamålet.

Hem och skriva lite i bloggen, blev långt denna gången men det har ju hänt mycket så då är det bara att skriva på. Jo, det har även anmält sig ett par till cachare till vårat event, LappStockholm 2009.......har du anmält dig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0