Eventet är över....

Okej, då var det dags igen....att uppdatera bloggen!

Varför gör man inte en insatts lite då och då i stället för att vänta tills man har så mycket att skriva om så att man inte orkar skriva allt roligt som har hänt sista veckan eller månaden. Har inte ens koll på vad jag skrev om förra gången jag uppdaterade. Kanske bäst att kolla det innan jag börjar att skriva denna gång.....återkommer om några minuter.  

Okej, då har jag uppdaterat mig och det har hänt sjukt mycket roligt på cachingfronten på sistonne. Jag sammanfattar lite:

Årets powercachingresa blev av, hade ju spånat med min cacharvän JONASA om att dra till Boden/Luleå-området för att plöja lite cacher. Var lite osäker om det skulle bli av nära vi hade bestämt någon helg. Nu blev det av och vi fick sällskap av Nicke_Nyfiken, en riktigt kul typ från Umeå. Han har sitt ursprung från Lycksele så det är en riktig grabb.

Vi bestämde att vi skulle sammanstråla i Skellefteå på fredag em och det var med stor tillförsikt som jag rattade cachomobilen, Sportis till Skellefteå. Vi parkerade bort Jonas bil och packade det vi kunde behöva för lite powercaching en hel helg. Från Skellefteå jobbade vi oss norrut mot Piteå. Tog några enklare cacher på vägen men hade våra tankar inställt på en 5/5:a cache strax söder om Älvsbyn. High Oktan visade sig hålla vad den lovade, adrenalinklättring uppför ett berg. Klättrande/krypade in i en nerlagd oljedepå djupt inne i berget. Spänningen att vara där sen på en fredagskväll var riktigt stor. Nicke hittade cachen efter några minuter nästan så att det var för enkelt. Men det var 3 st nöjda cachare som klättrade ner till bilen igen.

Vi åkte vidare mot Boden via Älvsbyn och tog cacher efter vägen. Vid midnatt kom vi överrens att vi skulle testa och ta 100 cacher på 24 timmar. Laddade räknade vi ner och rivstartade iväg till första skatterna. Allt löpte på bra och vi hittade många cacher. Boden är ju en stad med mycket millitär historia och stora områden med intressanta ställen. Vid 2-tiden på natten var vi inne på dom gamla skjutfälten och sökte cacher kring många förråd och skjutbanor. Vi en cache stötte vi ihop med Skyddsvakten som sakta gled ifrån platsen där vi skulle söka en cache. Vi stannade till och hittade cachen rätt snabbt. Vi såg att skyddsvakten stannade längre upp i backen och bevakade oss men vi åkte vidare, vadå...vi var ju bara ute och cachade.

Vid nästa cache, Hevey Metall 4  hände det.....efter att vi hittat cachen upp i skogen bakom en gamal vätgasfabrik blev vi stoppde av skyddsvakterna och deras befäl. Beväpnade med AK5:or blev vi inringade och utfrågade vad vi gjorde där.....öööhhh, lite geocaching bara!

Jag fick lämna ifrån mig leg och dom genomsökte våran bil...men hittade bara en massa prylar för att cacha. Turligt nog så visste befälet om fenomenet geocaching och lät oss åka vidare. Det var en lite ovanlig upplevelse. Cachandet fortsatta hela dygnet och vi kom inte i mål med vårat test, 100 på 24 timmar. Det berodde på att det började ta slut på cacher som inte innebar att vi skulle bestiga berg och dyligt. Då man hade cachat i 35 timmar i sträxk så var man rätt så slut på, vi fick nöja oss med 95 st. Då hade vi även klämt in ytterligare en 5/5:a och den stal ju lite tid. En skithäftig helg och många roliga cachingupplevelser. Jag gör om det när som helst.

Kommentarer
Postat av: Tomas

Vad spännande att bli omringad sådär. Värnpliktiga med skarpladdade vapen är inte att leka med hehe. Att missa målet med fem cacher måste kännas surt.

2009-11-21 @ 14:50:22
URL: http://www.nehrer.se
Postat av: Testa en gratis GPS

Finns också en gratis GPS-navigator för mobilen nu

Varnar både för fartkameror och laser dessutom . Himla bra.



www.waze.com



Testa!



2010-09-27 @ 11:19:53
URL: http://www.waze.com
Postat av: Bra Gps

Får jag fråga vilka GPSer du har just nu?

2011-01-01 @ 06:44:38
URL: http://bra-gps.se/
Postat av: Jocke CaseLogic

Tjena! Just nu har jag 2 gps:er. Min första är en Garmin 276c som jag köpte för att använda på min skoter. Fick rekommendation av en kompis och det har varit helt perfekt till det ändamålet, snabb processor och stabil i konstruktionen. Men det var ju för nästan 10 år sen och utvecklingen på gps och funktioner på den har ju gått i rasande fart. För 2 år sen köpte jag mig en Oregon 300. Då hade jag kommit igång med Geocachingen och kanske tagit ett par hundra cacher med min gamla. Men köpte av Oregon blev ett lyft när det gäller cachingen, så skönt att slippa ha med sig en massa papper ut i skogen. Sen att autorouting funkar så bra med Bilkator i bakgrunden och sen Friluftskartan ovan på gör den komplett. Ska strax köpa mig en ny telefon och då blir det nog någon med gps inbyggt, har många kompisar som cachar med telefon och det verkar ju smidigt det med. Hoppas du fick svar på frågan.....och en massa annat blev det ju med. Blev lite sugen på att återuppta bloggande om mitt cachande....vi får se! Ha ett bra cachingår!!!

2011-01-01 @ 09:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0