Skitcacher........man blir less ibland!

Under mitt Sundsvallsbesök hann jag besöka några cacher med blandad framgång. Några av cacherna bjöd på hissnande utsikter och spännande klättring på Höga Kusten. Sen besökte jag en cache som på beskrivningen och vid framkomsten lät och såg spännade ut.....men med gps:en i handen så styrde kordinaterna mig rätt ut i skogen och till ett riktigt skräpställe. Gamla ölburkar, sopsäckar, pizzakartonger och inget annat. Tät skog och inget av värde att se gjorde att man snabbt tappade sugen och irriterad åkte därifrån. Jag har säkert lagt någon liknande cache som nybörjare så nu förstår man vikten av att cacha en stund innan man lägger ut sina första. Lätt att man lägger på "fel" ställe till att börja med.

Kommentarer
Postat av: Kanf Keato

Håller med dig om man bör ha tagit en del cacher innan man själv lägger ut.



Sedan kan syftet vara lite olika med alla lägga ut också, som för mig. Hade tv åcacher inom några mils radie när jag startade. Har däför lagt ut en hel del cacher för att få geocaching på kartan så att säga. För att locka nya att börja. Inte kul att åka ett par mil för att ta cache nummer tre.



Sedan har mina barn lagt ut cacher också, mest för att dom ska få vara med om alla sidor av geocaching. Det är ju nästa generations geocachare

2010-08-04 @ 11:14:34
URL: http://kanf.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0