Oväntad typ av loggning......kaffedrickning!

Måste få berätta om en av mina häftigaste cacharupplevelser hittils. Jag kommer inte att avslöja vilken cache det är för att ni ska kunna få ta den i lugn och ro.

Hade under vår husvagnstur fått syn på en cach som legat otagen i några månader och den var nu inom några mils avstånd. Så, när husvagnen väl var parkerad på rätt camping så styrde jag bilen mot cachen. Väl framme var det till att hitta ner till sjökanten där en stor båt verkar förlist för mågna år sen. Cachägaren hade gjort cachen som en berättelse från förlisningen och det var nu till att hitta något meddelande från dom överlevande. Sökte en stund och hittade cachen liggandes på marken (troligen fåglar som letat fram behållaren)

I behållaren fanns ett meddelande som var krypterat och man var tvungen att lösa kryptot och översätta meddelandet och utföra uppdaget. Det gjorde jag på några minuter och det var till att ta sig tillbaka till vägen ner till sjön, där fanns ett hus där cachägaren bodde. Okej, körde upp till huset.......hejhej, är ni överlevande från skeppet nere vid sjön?
Öhhhhh, take it i english please.....okej, cachägaren var uppflyttat hollänskt par som lagt ut cachen för några månaders sen lite på måfå....det var skoj att få deras historia hur dom kommit till Sverige och hur dom levde nu. Efter 45 minuter med trevligt samtal och kaffe så åkte jag nöjd tillbaka till husvagnen igen.....men en massa ideer på hur jag ska göra en skoj cache.

Kommentarer
Postat av: Ulrika & jycken

Kul med en geo-blogg. Dessutom långt upp i norr så man får ett inblick av vilka cacher man går miste om när man bor i söder. :) Sparar din sida bland mina faboriter. MVH Ulrika & jycken

2008-08-04 @ 12:31:32
URL: http://familjengranstrom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0