Östersund = bra nybörjarcaching och variation

Under min husvagnssemester så passerade vi Östersund och givetvis så stannade vi en natt på deras fräscha camping. På kvällen hade jag förhandlat till mig några timmar caching mot lite shoping dagens efter...det är till att ge och ta.

Åkte runt och tog några traditionella och blev glatt överaskad på variationen å cacherna.......få "under en sten i skogen" och ingen "bakom en sten i muren" som man börjar på att bli allmänt less nu. Östersundscacherna kanske var lite väl lätta och förutsägande men det var riktigt skoj att åka runt och ta dom en efter en och samtidigt få se Östersund. Har inte varit här sedan man i ungdomens dagar besökte Storsjöyran........och det minns man ju inte så mycket av.

Jag fick under kvällen ihop 14 cacher och kan varmt rekomendera Östersund för den som vill testa på caching. I och med att Östersund varit en militärstad så fanns några cacher med militäranknytning och det var roliga att söka kring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0